تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۰ ق.ظ

کاتا/Catapult:

کاتا در بازی به معنای منجنیق میباشد. (کاتا کردن = تخریب ساختمان با منجنیق)


رمر/Ram:

منظور همان دژکوب میباشد که کارش شکستن دیوار دفاعی میباشد. قوی ترین دژکوب متعلق به نژاد توتن میباشد.

Ram

صفر کردن دهکده:

منظور نابودی کامل دهکده میباشد. شما با کاتا کردن یک دهکده و کاستن جمعیت آن به عدد صفر دهکده نابود میشود(اگر دهکده مورد نظر تنها دهکده بازیکن باشد با صفر کردن آن مالکیت دهکده تغییری نمیکند.)


هامر/(همر Hummer):

به نیروی هجومی بالای 5000 مصرف گندم می گویند که میتواند مجهز به منجنیق و رمر باشد و یا نباشد.


سوپر هامر/(Super Hummer):

به هامر بالانس مجهز به رمر و منجنیق و بالای 100.000 پیاده نظام در سرور های معمولی میباشد.

هامر بالانس:

بالانس به معنای تعادل میباشد. محاسبات بازی در دفاع و نحوه رویارویی نیرو ها به دو قسمت کلی تقسیم میشود:

الف) قدرت نیرو های تهاجمی:

      قدرت نیرو های تهاجمی که ترکیبی از سربازان پیاده و سواره میباشد. هامر متعادل به تعداد سربازان سواره و پیاده و یا منابع مصرفی سربازان مربوط نمیشود ،بلکه منظور برابری قدرت نیروی سربازان سواره با سربازان پیاده است. تنها در صورتی که این نیرو ها برابر باشند میتوانند خسارت بیشتری را به دشمن وارد کنند.

ب) قدرت نیرو های دفاعی:

     این نیرو ها نیز باید دارای تعادل باشند زیرا در صورت رعایت نکردن این موضوع هامر های بالانس به راحتی آنها را شکست خواهند دارد.

هامر دوم یا هامر ثانویه:

کسانی که هامر های بزرگ دارن معمولا برای زدن اهدافشون یا دشمنانشون که خیلی ضعیف تر از خودشون هستن ( البته توی فارم کردن هم زیاد استفاده میشه) یه هامر کوچکتر با کاتا و رمر و بعضی وقت ها سواره هم میسازن اینجوری تلفاتی که توی نبرد های کوچیک میدن مانع پیشرفت هامر اصلی نمیشه.

پارکینگ/Parking:

به دهکده هایی که در آنجا میتوانید نیروهای زیادی را قرار دهید(یا به اسطلاح گندم خور کنید) معمولا این گونه نیرو ها، نیروهای هامر هستند و که نمیتوانند در غارت شرکت کنند(رمر ها و منجنیق ها). از این رو میتوان با این کار جلوی جابجایی های منابع زیاد بازار را گرفت.


بک زدن/Back:

بعد از انجام دادن حمله شما میتوانید تا دو دقیقه از حمله خود منصرف شده و سربازان را به دهکده برگردانید.


اینسرت/Insert:

ارسال نیروی مهاجم و یا مدافع در بازه زمانی مشخص شده جهت حمله و یا دفاع.


دیوار کردن:

انجام دادن یک دفاع کامل که منجرب به نابودی کامل دشمن میشود.


دفاعی بالانس:

به نیروهای دفاعی که مجموع قدرت دفاع سواره آنها با مجموع قدرت سواره آنها برابر باشد.


پوش کردن:

ارسال منابع برای شخص و یا دهکده شگفتی جهان.


کاور کردن:

هماهنگی گروهی جهت رسیدن به یک مقصود (ارسال دفاع - حمله کردن)


لانچ/Launch:

در لغت به معنای روانه کردن و یا پرت کردن است. در بازی منظور همان زمان ارسال نیرو به دهکده حدف میباشد.


کتیبه:

این آیتم در روزهای پایانی سرور آزاد میشود و هدف از آن کمک و سرعت بخشیدن به ساخت شگفتی جهان و پایان یافتن سرور است در صورتی که چنین آیتم هایی وجود نداشتند پایان پذیرفتن سرور سال ها به طول می انجامید.

کتیبه ها امکاناتی از قبیل کم شدن مصرف گندم، سرعت دادن به ساخت نیرو، افزایش استقامت ساختمان ها، سرعت دادن به لشگر کشی ها و امکان دیدن نیروهای در حال آمدن به دهکده و ... میباشد.


دراپ کردن کتیبه:

هنگامی به دهکده ای که دارای کتیبه میباشد حمله کنید با تخریب کامل خزانه، کتیبه در دهکده دراپ میشود و تا هنگامی که قهرمانی برای گرفتن آن نیاید در مختصات آن دهکده به صورت غیر قابل استفاده میماند.


کاتای سنگین:

منظور موج های زیاد حمله برای کاتاست هرچه تعداد این حملات بعد از حمله اصلی بیشتر باشد کاتا سنگین تر خواهد بود.


کراپ لاک:

زدن تمامی گندم زار ها و ساختمان آسیاب و نانوایی

کراپ لاک کردن از این جهت که دشمن به طور واقعی قفل میشود زیاد استفاده میشود. به طور معمول برای ساخت هر ساختمانی شما نیاز به تولید گندم دارید(به طور مثال در صورت داشتن یک دهکده با جمعیت 700 تا هنگامی که تولید پایه گندم شما بیش از 700 نباشد شما قادر به ساخت هیچ ساختمانی نخواهید بود) حال فرض کنید که ساختمان اصلی را نیز نابود کرده باشید در این صورت سرعت ساخت گندم زار ها بسیار کند خواهد شد و مادامی که تولید گندم بیش از مصرف گندم ساختمان ها نشده باشد حق ارتقاع هیچ ساختمانی را نخواهید داشت.

کراپ لاک واقعی در دهکده 15 گندمی معنا ندارد ولی میتوان نوع دیگری از کراپ لاک را با زدن انبار غذا و... ایجاد کرد که میتواند خسارات زیادی به دشمن وارد کند (در صفحات دیگر به آن اشاره میکنم).


لند/Land:

از کلمه Landing گرفته شده و به معنای زمان فرود میباشد. در بازی منظور همان زمان رسیدن نیرو به دهکده هدف است.


آیرون لاک:

زدن تمامی معادن آهن و ساختمان ذوب آهن(در اوایل بازی و جهت فارم کردن نژاد رومن استفاده میشود)


خشت لاک:

زدن تمامی آجر سازی ها و ساختمان آجر پذی (در اوایل بازی و جهت فارم کردن نژاد گول استفاده میشود)


چوب لاک:

زدن تمامی هیزم شکن ها و ساختمان چوب بری(در اوایل بازی و جهت فارم کردن نژاد توتن استفاده میشود)


رومن لاک:

نژاد رومن نقاط ضعفی دارد که در مبحث معرفی نژاد رومن به آنها اشاره شد شما جهت قفل کردن این نژاد برای مدت کوتاهی باید روش های زیر رو انجام بدید. (من این کار رو روی یه رومن با 56 دهکده در سرور معمولی انجام دادم و 44 از دهکده های تولیدیش رو رومن لاک کردم)

به ترتیب اولویت در زدن ساختمان های زیر رو بزنید.

۱ـ سربازخانه

۲ـ ساختمان اصلی

۳- دفتر تجارت

۴- بازار

۵- انبار

۶- اصطبل

توضیحات بیشتر رو در قسمت تکنیک ها و تاکتیک های بازی تراوین میدم.


چیف کردن:
تغییر مالکیت دهکده هدف به دهکده خودی. گاهی اوقات به دلیل ساخت چیفر (رییس/سناتور/رییس قبیله) بازیکن دست به چیف کردن دهکده های خودی نیز میزند. در هر باز چیف کردن دهکده ای سطح ساختمان های آن یک سطح کم خواهد شد.

موج اول پاکسازی Cleaner Attack:
به حمله ای گفته میشود که برای نابود کردن قوای دفاعی دشمن در دهکده هدف طراحی و ارسال میشود. معمولا بعد از حمله پاکسازی کاتاهای بعدی قرار میگیرند و ساختمان های دهکده بی دفاع را مابود میکنند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی