تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۳۴ ق.ظ

در این مطلب تنها نحوه محاسبات بازی و قواعد ساخت همر (هامر Hummer) رو آموزش میدم و این که چه نیرویی با چه نژادی بسازید رو تو مطالب دیگه ذکر میکنم.


در اغلب سرور های بازی تراوین محاسبات با قواعد استانداردی انجام میشه که دونستن این مطالب شما رو تو اتک زدن و ساخت همر (هامر Hummer) کمک میکنه. افزایش قدرت نیرو ها با استفاده از تجهیزات قهرمان، دیوار، ساختمان ها، قهوه خانه و امتیاز حمله قهرمان در محاسبات زیر در نظر نمیگیریم ولی شما میتوانید این محاسبات را با ضرایب اضافی در محاسبات قرار داده و نتیجه مطلوب را مشاهده نمایید. هدف ما تنها شفاف سازی نحوه محاسبات بازی تراوین است. 

در ضمن باید بگم بازی تراوین چندین نوع محاسبه نبرد داره که این تنظیمات در ابتدای سرور انجام میشه و دیگه قابل تغییر نیست ولی بالای 90٪ سرور های تراوین محاسبات زیر رو استفاده می کنند.


نحوه محاسبات بازی تراوین:

تنوع حملات در بازی تراوین به دو دسته زیر تقسیم میشود، یادگیری نوع اول در حملات نزدیک (حملاتی که امکان جاسوسی کردن در آن وجود دارد و شما میتوانید اطلاعاتی از تعداد و نوع سربازان دفاعی کسب کنید) مناسب است.

حمله نوع دوم برای حملات راه دور (حملاتی که امکان جاسوسی  وجود ندارد و یا تا رسیدن سربازان به هدف مدت زمان زیادی طول میکشد و امکان صف آرایی سربازان دشمن و دفاع سنگین وجود دارد) یا ساخت همر (هامر Hummer) مورد استفاده قرار میگیرد.

۱) حمله فقط با پیاده نظام و یا سواره نظام:

زمان استفاده کردن از این نوع حمله زمانی است که شما از حریف جاسوسی کردید و اطمینان دارید که تعداد نیرو ها تغییر نمیکند. در این شرایط نوع نیرو را در جدول نیرو های بازی تراوین مشاهده میکنید و ببینید که قدرت دفاع سواره آن کم تر است یا قدرت دفاع پیاده و متناسب با آن حمله به  حریف حمله کنید.

فرض کنید مدافع از نژاد توتن باشد و دارای 200 سرباز گرزدار باشد. در صورتی که شما با نیروی زمینی حمله دهید دفاع این سربازان 20 واحد میباشد و در صورت حمله سواره نظام قدرت دفاع آنها برابر با 5 خواهد شد. پس کار عاقلانه ایست که با سربازان سواره حمله کنید(گرزدار ضعیف ترین قدرت دفاع در مقابل سواره نظام را در بین سربازان بازی دارا میباشد). 

تصویر زیر نشان دهنده ضعف سرباز گرزدار در مقابل سرباز سواره است.

bleedmaster950824

قوانین زیر رو میتونید توی شبیه ساز جنگی  ساختمان اردوگاه ملاحظه کنید.

طور مثال 100 سرباز مهاجم تبرزن مجموعا 6000 قدرت حمله خواهند داشت، همچنین اگر 150 سرباز پیاده (گول) در مقابل این نیرو دفاع کنند 6000 قدرت دفاع خواهند داشت.

(مجموع قدرت دفاع = مجموع قدرت حمله)      ==>     در نتیجه تمامی سربازان مهاجم و مدافع نابود میشوند.


حالا تعداد نیرو ها رو دستکاری میکنیم:

به طور مثال قدرت حمله 100.000 و قدرت دفاع 50.000 باشد. (نسبت دو به یک)

یک چهارم (25.000) نیرو های مهاجم خواهند مرد.

در این نبرد 75٪ نیرو های مهاجم زنده میمانند و تمام نیرو های مدافع کشته میشوند. با توجه به دو برابر شدن نیروی مهاجم نسبت به مدافعین و میزان تلفات دو طرف میتوان فهمید که محاسبات بازی به صورت لگاریتمی میباشد با افزایش نیرو ها به دو سه و حتی چهار برابر میزان تلفات نزدیک به صفر خواهد شد.


همچنین اگر قدرت حمله 100.000 واحد و نیروی حریف 25.000 باشد. (نسبت چهار به یک)

یک هشتم نیرو های مهاجم خواهند مرد.

همانطور که میدانیم قدرت حمله سرباز تبرزن 60 و قدرت دفاع پیاده و سواره هر دو 30 است. پس یک سرباز تبرزن در حمله برابر با دو سرباز تبرزن در دفاع میباشد. تصویر زیر نشان دهنده نسبت چهار به ید در حمله میباشد.

نسبت چهار به یک در نبرد تراوین

و...


حرفه ای های این بازی ترجیح میدن که تلفاتشون به حداقل برسه پس از قهرمان تو حمله استفاده میکنند و فقط برای بردن منابع از نیروهاشون استفاده میکنند من هم همین روش رو پیشنهاد میکنم. شما میتونید از سلامت قهرمان تمام استفاده رو بکنید هنگامی سلامت آن زیاد است یک حمله غارت زده و بعد که حجم خونش کاسته شد حمله اصلی رو حمله مستقیم بزنید.


2) حمله با ترکیبی از سواره و پیاده نظام:

مزیت داشتن همر (هامر Hummer) بالانس یا حمله ترکیبی بالانس توی میزان تلفاتی هست که به جا میزاره فرض کنید شما مجموعا 1.000 قدرت حمله دارید به صورت مساوی پخش شده بین نیروهای سواره و پیاده (500 قدرت سواره 500 قدرت پیاده)  و حریف شما هم تعدادی سرباز محافظ با قدرت دفای پیاده 1.000 دارا میباشد. هنگامی نبرد اتفاق بیافته  پنجاه درصد سربازان محافظ با پنجاه درصد پیاده نظام  مواجه شده و نیمه دیگر با سوارنظام مواجه میشود. هرچند محافظ در مقابل پیاده نظام قوی ترین سرباز است ولی در مقابل سواره نظام از شانسی برخوردار نیستند در نتیجه نبرد به پایان رسیده و یک سوم نیرو های محاجم باقی خواهند ماند.

به طور مثال اگر شما 3 سرباز لژیون داشته باشید (40x3=120) و یک شوالیه (120) میتوانید بالانس بودن کامل رو در سربازاتون ایجاد کنید.


هر چقدر هم که همر (هامر Hummer) شما بالانس و قوی باشد باید از اصل غافلگیری در حملات استفاده کنید شکست حریفان با کمترین تلفات نشان از دقت و هشیاری شما در نبرد هاست.

سعی میکنم تکنیک ها و تاکتیک های حمله رو تو یه مطلب جدید که لینکش رو به زودی انتهای این مطلب میزارم براتون بزارم.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی