تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



جمعه, ۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۵۰ ق.ظ

اصطلاحات بازی کلش رویال


در اینجا اصطلاحات بازی رویال کلش رو براتون میگم. اگه قصد رفتن به کلن های خارجی و یا حرفه ای رو دارید حتما نیاز به یادگیری این اصطلاحات دارید. سعی کردم به صورت ساده این مطالب رو بنویسم ولی اگه جاییش گنگ بود باز هم بهم بگید.


A#: منظور از A همان Arena و # شماره آرنا هست به طور مثال منظور از A1 همان Arena 1 است.

Meta: تاکتیکهای موثر موجود (Most Effective TacticAvailable)

MetaGame: این اصطلاح جزء اصطلاحات اصلی بازی هست و معانی گسترده ای داره میتونه یه کارت یا Deck یا استراتژی حمله باشه.

Anti-Meta: ضد MetaGame، به طور مثال زمانی که حریف با پکا حمله میکنه شما از اسکلت در مقابلش استفاده میکنید و حریف رو نابود میکنید یا استفاده از Rocket در مقابل Sparky. توجه داشته باشید که در اینجا Anti-Meta هم میتونه یک کارت باشه یا ترکیبی از کارت ها و یا یه استراتژی حمله یا دفاع باشه(مثلا وقتی در بازی تک نفره حریف گالم یا لاوا میندازه حمله با سربازان از لاین دیگه میتونه یه Anti-Meta حساب بشه در این حالت شما در صدد حذف کارت به صورت مستقیم قرار نگرفتید).

Anti-Air: کارت هایی که توانایی زدن نیروهای هوایی را دارند.

HP: مخفف کلمه Hit Point به معنای میزان سلامتی، خون و ... است.

Attacker: به سربازانی گفته میشود که دارای قدرت خسارت بالا هستند. غالبا این کارت ها HP بسیار پایین تری دارند. مثل Wizard ,Musketeers و Mini P.E.K.K.A و ...

Tank: شامل سربازانی که با HP بالا هستند قدرت ضربه زدن کم و کندی در ضربه و حرکت هستند. گفته میشه هدف از کارت های Tank حواسپرت کردن نیروها و تاور های دشمن از کارت هایی هستند که Attacker هستند. Giant, Golem, Lava Hound

Mini-Tank: مینی تانک در واقع به سربازی گفته میشه که نه سرباز Tank باشه نه سرباز هجومی میشه سربازهایی مثل Baby Dragon, Valkyrie, Hoge Rider, Bowler و ...

Tank Beatdown: یک روش برای منحرف کردن ضربات و حمله محسوب میشه در این روش یک سرباز Tank انداخته میشه و در ادامه سرباز یا سربازان Attacker پشت این کارت و با فاصله انداخته میشه تا سرباز تانک رو ساپورت کنه و به تاور برسونه. مثل Golem و Witch. 

Defensive Deck:

 دک هایی را شامل میشوند که داراری پتانسیل های دفاعی دارند. لزوما کارت های این دک حتما نباید Tank باشند. به طور مثال اسکلت ها در هر مدلی میتوانند جزء کارت های این دک باشند.

Offensive potential:

 دک هایی را شامل میشوند که داراری پتانسیل های حجومی دارند. لزوما کارت های این دک حتما نباید َAttacker باشند. به طور مثال Giant Skeleton  میتوانند جزء کارت های این دک باشند.

Versatility Deck:

این دک شامل کارت هایی هستند که به تنهایی یا با سایر کارت ها Meta-Game هایی را برای حمله و دفاع برای شما به ارمغان می آورند. ولی در کا نه به طور کامل حجومی هستند و نه تنها تدافعی. این دسته کارت ها برای نبرد های تک نفره رو در رو مناسب هستند.

Sinergy Deck:

شما با داشت این دک توانایی زیادی در بازی های گروهی جهت هماهنگی و ساپورت یار خود را دارا خواهید بود به طور مثال Speed Spell میتواند عضو دائمی این دسته دک ها باشد.

#/#/#/#:

علامت بالا نشون دهنده لول سربازان هست. وقتی به تازگی وارد کلنی میشید نیاز دارید اطلاعات جامعی از وضعیت کارت های خودتون به لیدر بدید در عبارت #/#/#/# جای # ها اعدادی قرار میگیرند به طور مثال 11.5/12/11/9.5:

شماره 11.5 میانگینی از کارت های Common شما را نشان میدهد.

شماره 12 میانگینی از کارت های Rare شما را نشان میدهد.

شماره 11 میانگینی از کارت های Epic شما را نشان میدهد.

شماره 9.5 میانگینی از کارت های Legendary شما را نشان میدهد.

مقدار .5 نشان میدهد که کارت های این دسته در حال ارتقاء به سطح بالاتر هستند.

deck: ترکیب 8 کارت که با استراتژی خاصی قرار گرفته اند و شما برای نبرد ها استفاده میکنید. مثلا Deck هایی که برای بازی دو نفره طراحی کردید و یا برای بازی چهار نفره.

wp: مخفف کلمه Well Played

#-#: نشان دهنده میزان برد و باخت در یک چالش خاص است به طور مثال 2-10 نشان دهنده 10 برد و 2 باخت در چالش مورد بحث است امکان دارد این چالش رویارویی دو نفر خاص باهم (در یک بازی دوستانه) باشد و یا چلنج های سرور.

AoE: محدوده تاثیر (area of effect) به طور مثال شما از اسپل سرعت استفاده میکنید یا از توپ آتشین محدوده ای که تحت تاثیر اسپل شما قرار میگیره رو AoE میگن.

3m:  کارت سه تفنگ دار (Tree Musketeers)

tech: مخفف کلمه تکنیک

tour/tourney: مخفف کلمه تورنومنت

wiz: مخفف کلمه ویزارد

کارت های سنگین: منظور از کارت های سنگین یا سبک مقدار الکسیری میباشد که جهت استفاده از کارت نیاز میشود به طور مثال برای سرباز Wiz این مقدار 5 الکسیر میباشد..

Sudden Death Battle: نبردی در بازی که شما با انداختن اولین تاور حریف بازی را تمام میکنید.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی