تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۴۸ ق.ظ

این مطلب به صورت جامع به آموزش استفاده از کویین می پردازه و با مثال های متعدد و دلایل منطقی به شما میگه کجا و کی از تکنیک کویین واک استفاده کنید.

این قهرمان به حدی در اتک ها کاربرد دارد که عده ای از بازیکن ها بدون اون حاضر به حضور در کلن وارها نیستند. شاید دلیل آن میزان خسارت بالا و رویداد رویال کلاک (Royal Cloak) باشد.



این تکنیک از تاون هال های 9 و با آرچر کویین های لول 20 به بالا قابل استفاده است. آرچر کویین بیشترین Range رو بین سربازان بازی داره و زمانی که با هیلر ترکیب میشه میتونه به خوبی مسیر رو باز کنه و به پیش بره، برای همین افرادی به این استراتژی حمله سوپر کویین هم میگویند.

این روش بسیار سخت و دقیق هست و اگر لحظه ای در محاسباتتون خطا کنید به سادگی اتک رو بازنده خواهید بود چرا که علاوه بر آرچر کویین که نقش مهمی در اتک شما میداشت شما سه عدد هیلر یعنی 3x14=42 از ظرفیت سرباز هاتون رو بلا استفاده کرده اید.


اگه نبرد شما 2:30 دقیقه طول بکشه و 30 ثانیه زمان راه رفتن و هدف گیری کویین آرچر باشه و کویین شما 300 DPS خسارت بزنه درواقع کویین آرچر در یک نبرد معادل 36.000 خسارت وارد میکنه!! (معادل HP یا سلامتی 7 معدن طلای مکس - 7 تولیدی الکسیر مکس - 4 کمپ سربازان مکس - 2 دارک باراکس مکس - 4 باراکس مکس - ۲ ساختمان ساخت جادو مکس - 4 عدد توپ خانه مورتال مکس - هفت آرچر تاور مکس میباشد.)

میزان خسارت کویین آرچر لول 45 در حال حاضر 474 DPS بدون احتساب رویال کلاک میباشد.


چند نکته مهم در مورد هیلر ها:

  ۱-  هر هیلر مکس میتواند 7۱ واحد HP شما در یک ثانیه احیا کنند. (در تاون هال 9 هر تاور آرچر تاور یا کنون یا XBow معادل 90 واحد DPS وارد میکند)

  ۲- Movement Speed هیلر ها 16 واحد است (Movement Speed آرچر کویین 24 واحد است)

  ۳- هیلر ها قبل از هر بار هیل کردن 0.3 ثانیه مکس میکنند این مکث کردن نزدیک به مکث هنگام ضربه زدن در ویزارد هاست. (البته نگران نباشید شما برای اولین بار هیل کردن توسط هیلر این زمان را احساس خواهید کرد و بعد از آن این زمان قابل چشم پوشی است).


چه مکان هایی از این تکنیک میتوان استفاده کرد؟

  همونطور که میدونین اکثر بازیکن ها مپ هاشون رو بسته و با دیوار های چند لایه درست میکنن. اگه ساختمون ها نزدیک هم باشن اتک با والکری . یک اسپل اسپید کافی هست تا منطقه ای از حریف رو در چند ثانیه نابود کنه. و اگه باز ساخته باشه و دیوار های متعدد شما باید از بولر ها استفاده کنید. 

در اکثر مواردی که ساختمون ها فاصله زیادی از هم دارن فاصله ساختمون های دفاعی از هم زیاد میشه و هدایت سرباز ها به مرکز بیس و زدن تاون هال برای شما سخت میشه، این زمانی هست که این تکنیک میتونه براتون کاربرد داشته باشه. فقط باید دقت کنید که XBow هایی که میتونن مسیر عبور آرچر کویین شما رو پوشش بدن برای شما یک تهدید جدی هستن.


میزان هیلی که از سه هیلر به قهرمان شما میرسه 213 واحد DPS است و اگه سه ساختمون دفاعی به شما در آن واحد اتک بزنن میتونن خسارتی معادل 270 واحد DPS (با فرض خسارت میانگین 90) وارد کنند. زمانی به این میزان دریافت خسارت رسیدید دو راه بیشتر ندارید:

  ۱ـ استفاده از اسپل سرعت:

      استفاده از این امکان سرعت اتک زدن کویین شما رو بیش از دو برابر میکنه و از طرف دیگه سرعت هیل کردن رو هم میتونه بیش از دو برابر کنه پس در نظر داشته باشید که این اسپل رو روی کویین و هم روی هیلر باید بزنید و حتما رو به جلو بندازید تا از تمام تاثیرش استفاده کنید.

  ۲ـ استفاده از رویداد رویال کلاک (Royal Cloak):

      به کمک این رویداد تمامی اتک ها از روی کویین شما برداشته میشه (حتی اتک در حال برخورد توسط توپخانه عقاب) و از طرف دیگه تعدادی آرچر در اطراف کویین شما ظاهر میشه (سامان میشه) اتفاق دیگه ای که خیلی مهم هست و برای آرچر کویین شما میافته افزایش خسارت اون تو مدت زمان Royal Clock هست. در این شرایط شما میتونید به سرعت موانع رو رد کنید و اهداف پیش رو رو بزنید.


مپ هایی که سوپر کویین نمیتوان استفاده کرد:

    همونطور که میدونید میزان هیل دریافتی از هیلر ها باید بیشتر از میزان خسارت دریافتی کویین باشه تا کویین نابود نشه. 

اگر تراکم ساختمون های دفاعی زیاد باشه این روش مناسب نخواهد بود.

اگر X‌Bow ها طوری تنظیم شده باشند که نه در تیر رس راحت باشند و نه در عمق دفاع (در واقع در بد ترین مکان باشند- در میانه بیس و دور از هم و در مد زمینی) حمله با    آرچر کویین بیشتر با شکست رو برو خواهد شد.

اینفرنو ها در مسیر باشند و نتوان آنها را به راحتی زد. (اتک اینفرنو ها باعث غیر فعال شدن تاثیر هیلر ها میشود)

خارج شدن سربازانی از کستل که در یک ضرب باعث مرگ می شوند و شما برنامه ای برای آنها ندارید جز Royal Clock. (پکا و بالن)

وجود دیوار های متعدد در مسیر کویین (اتک های آرچر کویین با اینکه بسیار قوی هستند ولی در مقابل با دیوار هایی با 6000+ HP تخریب آن بسیار زمانگیر خواهد بود)


کویین میتونه زمانی که به یک دیوار میچسبه ساختمون پشت دیوار رو که فاصله سه خانه ای از دیوار داره رو بزنه. اکثر ساختمان ها 3x3 هستند و اگه دو ساختمان چسبیده به هم در یک ستون قرار بگیرند کویین میتونه اون ها رو بزنه ولی اگه یه خانه بین ساختمان ها فاصله بی افته کویین دیگه قادر نخواهد بود ساختمان دوم رو تخریب کنه معمولا یک راه دیگه برای ساخت نقشه های ضد کویین واک قراردادن آرچر تاور ها و مخصوصا ایر دیفنس ها در این فاصله از دیوار هاست. شاید کویین از این منطقه جان سالم به در ببره ولی هیلر های بدون دفاع از بین خواهند رفت.


چند نکته مهم در نبرد هایی که از تکنیک کویین واک استفاده میکنید:

     از سرباز هایی که رنج اتک زیادی دارند و حجم خون بالا در حملاتی که با سوپر کویین میزنید استفاده کنید (فعلا تنها سرباز با این مشخصات بولر ها هستند) تا هیلر ها بعد از مرگ احتمالی آرچر کویین به یاری آنها بروند.

     هنگامی که از این تکنیک استفاده میکنید در نزدیکی هیلر ها سربازی قرار ندهید چرا که به محض صدمه دیدن این سربازان برنامه هدف یابی هیلر ها دو باره فراخوانی خواهد شد و هدف هیل کردن از آرچر کویین به سربازان دیگر که به کمک نیاز دارند تغییر میکند.

     در هنگام ریختن سربازان مدام  آرچر کویین را تحت نظر بگیرید تا با مشکلی رو برو نشود.

     همیشه از چند والبریکر برای گشودن مسیر های ابتدایی این قهرمان استفاده کنید تا منحرف نشود.

     در صورتی که میخواهید با کمک آرچر کویین کستل را خالی و یا سربازان را بکشید حتما از اسپل سم استفاده کنید تا به کمک آن سرعت اتک زدن سربازان مدافع را کم کنید.

     هنگامی که آرچر کویین به کینگ میرسد و یا با آرچر کویین دیگر درگیر میشود حتما Royal Clock را فعال کنید.



این تکنیک بسیار پر کاربرد است مخصوصا در اتک های معمولی پس با تمرین های زیاد برای کسب تجربه بیشتر درنگ نکنید. ;)


لینک های مرتبط:

آموزش حرفه ای اتک با تکنیک کویین واک قسمت اول

آموزش حرفه ای اتک با تکنیک کویین واک قسمت دوم

آموزش حرفه ای اتک با تکنیک کویین واک قسمت سوم

اتک با بولر و هیلر تاون هال 10

مطالب پیشنهادی:

نظرات  (۱)

ممنونم مطالب رو رو خوندم و استفاده خواهم کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی